Του
Χρήστου Λ. Πάλλη*
Ο Τουρισμός αποτελεί το σημαντικότερο
τομέα της Ελληνικής Οικονομίας. Ειδικά κατά τη διάρκεια της πολυετούς κρίσης
που διέρχεται η χώρα μας, αποτελεί σταθερό σημείο αναφοράς για αρκετές
περιοχές.
Με συνεισφορά στο ΑΕΠ να ξεπερνά το 7,6
(9,3% το 2026) και συνολικά 18,5% (22,4% το 2026).
Με συμβολή στην απασχόληση άμεσα 11,3% ή
410χιλ. θέσεις (14% ή 530χιλ. θέσεις το 2026) και συνολικά 23,1% ή 830χιλ.
θέσεις εργασίας (28% ή 1.095χιλ. το 2026).
Με συμβολή στις επενδύσεις 2,7 δις ή
16,5% επί του συνόλου (17,2% το 2026).
Καλείται συνεχώς να προσαρμοστεί σε νέες
προκλήσεις που προκύπτουν είτε από εσωτερικούς παράγοντες (οικονομική
σταθερότητα, ανασφάλεια, οικονομική κρίση), είτε από εξωτερικούς παράγοντες
όπως κοινωνικοπολιτικές αναταραχές σε ανταγωνίστριες χώρες, μειωμένο εισόδημα.
Η ανάδειξη των Τοπικών Οικονομιών
περνάει μέσα από τη Βιώσιμη Τοπική Ανάπτυξη.
Το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο
Ελληνικός Τουρισμός και επηρεάζει άμεσα τις Τοπικές Οικονομίες είναι η
εποχικότητα.
Στρατηγικός στόχος του Τουρισμού για την
ανάπτυξή τους είναι η μείωση της εποχικότητας και η αύξηση της τουριστικής
περιόδου.
Α)
Οι Δράσεις που πρέπει να υποστηρίξουμε για να φθάσουμε στο στόχο μας είναι :
1) Έργα Υποδομής τόσο στο Δημόσιο όσο
και στον Ιδιωτικό Τομέα, όπως η κατασκευή Βιολογικών Καθαρισμών, Λιμένων,
Μαρίνων, Οδικών Δικτύων. Ανακατασκευή υπαρχόντων καταλυμάτων με αναβάθμισή τους
π.χ. (από 2 αστέρων σε 3 ή 4), κατασκευή νέων καταλυμάτων, ίδρυση τουριστικών
επιχειρήσεων (τουριστικά γραφεία, εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων, σκαφών).
2) Η ανάπτυξη ενός τουριστικού
προορισμού οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην προσβασιμότητά του τόσο από τις
θαλάσσιες μεταφορές όσο και από τις οδικές και αεροπορικές.
3) Διαφοροποίηση του προτύπου ανάπτυξης
που συνδέεται με τον οργανωμένο μαζικό τουρισμό και την μικρή τουριστική
περίοδο.
Δημιουργία νέου προτύπου που θα
στηρίζεται στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως τον θεματικό τουρισμό (Υγείας,
Θαλάσσιο, Συνεδριακό, Περιπατητικό, Θρησκευτικό, Ιστορικό, Αγροτοτουρισμό
τρίτης ηλικίας, Γαστρονομικό, Αθλητικό).
4) Απαιτείται σχέδιο τοπικής τουριστικής
προβολής που θα περιλαμβάνει δράσεις όπως συμμετοχές σε Διεθνείς Εκθέσεις,
προβολή μέσω διαδυκτίου, στόχευση σε νέες αγορές, συνεργίες με ΕΟΤ, Υπουργείο
Τουρισμού, Περιφέρεια.
5) Ο Τουρισμός είναι οι άνθρωποί του, και
απαιτείται συνεχή αναβάθμιση του ανθρωπίνου δυναμικού που απασχολείται στις
τουριστικές επιχειρήσεις, μέσω προγραμμάτων επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης.
6) Η ενίσχυση των τουριστικών
επιχειρήσεων είναι ένας βασικός στόχος της βιώσιμης τοπικής ανάπτυξης.
Η
θετική επίδραση του τουρισμού στις τοπικές οικονομίες οφείλεται και στην
ανάπτυξη της τοπικής επιχειρηματικότητας μέσω δράσεων όπως :
α. δημιουργία δικτύου τουριστικών
επιχειρήσεων,
β. στροφή σε νέα καινοτόμα τουριστικά
προϊόντα,
γ. υποστήριξη των τοπικών επιχειρήσεων
σε θέματα μάρκετινγκ, μάνατζμεντ, φορολογίας,
δ. ενθάρρυνση και υποστήριξη προγραμμάτων νεανικής
επιχειρηματικότητας, και
ε. πολιτικές για την εφαρμογή της
Κοινοτικής Οικονομίας στον τουρισμό (Κοιν. ΣΕΠ).
7) Δημιουργία διαδημοτικού Τουριστικού
Οργανισμού Προβολής και ανάπτυξης όλων
των νησιωτικών περιοχών του Αργοσαρωνικού.
Β.
Χρηματοδοτικά εργαλεία υποστήριξης των δράσεων τοπικής αναπτυξιακής στρατηγικής
1) Συμπράξεις
Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ)
2) Προγραμματική περίοδος (2021-2027)
Με δράσεις όπως :
α. βιώσιμη αστική ανάπτυξη,
β. ολοκληρωμένες χωρικές επενδύσεις (Ο.Χ.Ε.), και
γ. τοπική ανάπτυξη με πρωτοβουλία τοπικών κοινωνιών (Community – Led
Local
Development)
3) Ειδικό πρόγραμμα χρηματοδότησης των
περιοχών του Αργοσαρωνικού με Δημόσιες και Ιδιωτικές δράσεις από το πρόγραμμα
δημοσίων επενδύσεων και την Περιφέρεια
4) Αναπτυξιακός Νόμος
5) Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων
6) Πρόγραμμα Γιούνκερ
Σήμερα ο τουρισμός έχει θετική επίπτωση
στην ανάπτυξη των τοπικών οικονομικών, διότι συμβάλει :
- Στην
δημιουργία νέων θέσεων εργασίας
- Στην
δημιουργία εισοδήματος
- Στην
περιφερειακή τοπική ανάπτυξη
- Στην
προσέλκυση επενδύσεων
Ο
τουρισμός είναι το μεγάλο στοίχημα των επόμενων ετών, είναι το «κλειδί» της αναπτυξιακής
προοπτικής της χώρας και δυναμικός κλάδος πραγματικής εξόδου από την κρίση. Σε
αυτό πρέπει να συμβάλλουν και οι τοπικές οικονομίες, οι τοπικοί θεσμοί, ώστε να
αποτελέσουν τον βασικό μοχλό οικονομικής ανάπτυξης και προόδου της ελληνικής
οικονομίας και κοινωνίας.
* Ο
Χρήστος Λ. Πάλλης είναι Διδάκτωρ Οικονομικών, Πρ.πρόεδρος ΕΟΤ, Πρ.Δήμαρχος
Μεθάνων, Υποψήφιος
Περιφερειακός Σύμβουλος με τον Γιάννη Σγουρό, Περιφερειακή Ενότητα Νήσων
Σύντομο βιογραφικό σημείωμα
του Χρήστου Λ. Πάλλη
Διδάκτωρ Οικονομικών
Υποψήφιου Περιφερειακού Σύμβουλου με τον Γιάννη Σγουρό, Περιφερειακή
Ενότητα Νήσων,
πρ.Πρόεδρος ΕΟΤ,
πρ.Δήμαρχος Μεθάνων
Ο
Χρήστος Πάλλης είναι απόφοιτος του τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης του
Οικονομικού Πανεπιστημίου Πειραιώς, και κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος στην
Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ) από το Πανεπιστήμιο της Ουαλλίας,
Κάρντιφ, καθώς και κάτοχος Διδακτορικού από το Πάντειο Πανεπιστήμιο (PhD), με
θέμα τα δημόσια οικονομικά.
Έχει
σημαντική εμπειρία σε διευθυντικές θέσεις στο Χρηματοπιστωτικό τομέα, όπως στο
Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών, στην Εμπορική Τράπεζα και στην Alpha Bank.
Έχει
διατελέσει σε σημαντικές θέσεις διοίκησης στο Δημόσιο τομέα, όπως Δήμαρχος του
Δήμου Μεθάνων για 12 έτη (1999-2010) και Πρόεδρος του ΕΟΤ από το 2013 – 2015.
Τέλος ο κ. Πάλλης έχει σημαντική διδακτική εμπειρία σε ιδρύματα, όπως το
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (μέλος ΣΕΠ), στο ΕΚΠΑ και στα ΑΤΕΙ Πειραιά,
Πελοποννήσου και Πατρών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη και τον σχολιασμό σας.
Τα σχόλια απηχούν την προσωπική σας άποψη και όχι την γνώμη του SALAMIS NEWS. Γίνονται δε με δική σας ευθύνη (αστική ή ποινική).
Ανώνυμα σχόλια που θα τύχουν της προσοχής μας και κριθούν υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά, διαγράφονται ΑΜΕΣΑ.
Αν παρόλα αυτά, κάποιος κρίνει ότι θίγεται ή προσβάλλεται από κάποιο σχόλιο να μας ενημερώσει με Ε-Μαιλ ώστε να το διαγράψουμε αμέσως μετά.