Για να ακούσεις, πάτα Play

***** Ακούτε και διαδίδετε τον Salamis News Radio είναι η δικιά σας φωνή*****

16 Ιουλ 2012

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΝΕΡΓΩΝ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ             ΑΝΕΡΓΩΝ           ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ

Προς:       
·                     Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μουσουρούλη
·                     Πολιτικά κόμματα
·                     Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (Γ.Ε.Ν.Ε.)
·                     Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία
·                     Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης 

ΘΕΜΑ: «ΠΑΝΩ ΑΠΟ 10.000 ΑΝΕΡΓΟΙ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ 
             ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ»

Ζήτημα άμεσης προτεραιότητας να παρθούν μέτρα ανακούφισης των άνεργων

ü    Να δοθεί τώρα σε όλους τους άνεργους έκτακτη οικονομική ενίσχυση 1.500 €  από το ΚΑΑΝ

ü    Να εξασφαλισθεί άμεσα δωρεάν σίτιση των ανέργων από την Εστία Ναυτικών, να αξιοποιηθεί η υποδομή της και να ενισχυθεί οικονομικά με πρόσθετους πόρους.

            Σε μια χώρα που οι Έλληνες εφοπλιστές είναι κυρίαρχοι «κουρσάροι» στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλίας με αμύθητα κέρδη από την στυγνή εκμετάλλευση των εργαζομένων, πάνω από 10.000 άνεργοι ναυτεργάτες αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης!
         Αν και βρισκόμαστε στη θερινή - τουριστική περίοδο, η ανεργία τσακίζει τους ναυτεργάτες. Ακόμα και αυτά τα «μαγειρεμένα» στοιχεία του ΓΕΝΕ, δείχνουν ότι Ενώ τον Αύγουστο του 2008, οι εγγεγραμμένοι άνεργοι στο ΓΕΝΕ ήταν 478. Τον Ιούνιο του 2012, οι εγγεγραμμένοι άνεργοι ήταν 3.270!  Από τους 3.270 ανέργους, λόγω των απαγορευτικών προϋποθέσεων που τίθενται, μόλις οι 968 δικαιούνται το επίδομα ντροπής 235 € ο άγαμος και 294 € ο έγγαμος. Οι μακροχρόνια άνεργοι αυξάνονται και δεν παίρνουν ούτε ένα ευρώ. Σύμφωνα με τους υπαλλήλους του ΓΕΝΕ, οι λίστες καταγράφουν το ένα τρίτο των ανέργων, που σημαίνει ότι οι άνεργοι ξεπερνούν τις 10.000. Την ώρα που οι άνεργοι αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης, την ώρα που οι εφοπλιστές δεν πληρώνουν φορολογία, ούτε για τα κέρδη, ούτε για τα περιουσιακά τους στοιχεία, είναι νόμιμες οι περίφημες οφ σορ εταιρείες για να κρύβουν τα κέρδη τους, απολαμβάνουν 56 νόμιμες φοροαπαλλαγές με τον ν.27/1975 και συνεχίζουν τη λεηλασία του ΝΑΤ, η συγκυβέρνηση έρχεται με επίδειξη θράσους και καλεί τους άνεργους να πληρώσουν εξοντωτικό φόρο επειδή έχουν ένα σπίτι ενώ δεν εξαιρούνται και από τα χαράτσια της έκτακτης εισφοράς! 
         Η κατάσταση στη ναυτιλία αποκαλύπτει με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο τη βαριά και αγιάτρευτη αρρώστια ενός σάπιου συστήματος, αποδεικνύει τι σημαίνει ανταγωνιστικότητα.
Από τους 87 χιλιάδες ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα, σε πλοία άνω των 100 κόρων σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, της δεκαετίας του 1980, σήμερα μετά τις 11 μειώσεις των οργανικών συνθέσεων με τον όρο 8 των εγκριτικών πράξεων νηολόγησης του ν.2687/1953 και την άρση του καμποτάζ στα κρουαζιερόπλοια απέμειναν 16.800 θέσεις εργασίας σε πλοία άνω των 1000gt, ενώ οι συνταξιούχοι ανέρχονται σε 72 χιλιάδες.
Δηλαδή οι πάνω από 70 χιλιάδες έλληνες ναυτεργάτες που διώχτηκαν από τους υπερπατριώτες εφοπλιστές, αντικαταστάθηκαν από χαμηλόμισθους ανασφάλιστους αλλοδαπούς χωρίς συνδικαλιστικά δικαιώματα.
ΠΟΝΤΟΠΟΡΑ
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για το 2011, το ελληνικό νηολόγιο αριθμούσε 2014 πλοία χωρητικότητας άνω των 100gt. Η ελληνόκτητη ναυτιλία παρέμεινε στην πρώτη θέση με 3764 πλοία άνω των 1000gt.
Την στιγμή που η ανεργία «χτυπά» κόκκινο, στα υπό ελληνική σημαία πλοία άνω των 3000 κοχ, από το 24μελές κατά μέσο όρο πλήρωμα, μόνο 4 έως 6 ναυτεργάτες (ανάλογα με το τονάζ του πλοίου) έχουν ΣΣΕ, ασφάλιση, συνδικαλιστικά δικαιώματα, για τους υπόλοιπους ισχύει ο νόμος του διεθνούς δουλεμπορικού κυκλώματος. Για τα υπόλοιπα ανασφάλιστα πλοία εργάζονται ΕΝΑΣ ή ΔΥΟ ή ΚΑΝΕΝΑΣ ναυτεργάτης με συγκροτημένα δικαιώματα! Μην ξεχνάμε ότι οι εφοπλιστές για πάνω από 60.000 αλλοδαπούς συναδέλφους μας δεν δίνουν στο ΝΑΤ ούτε ένα ευρώ! Να λοιπόν γιατί τα ελλείμματα του ΝΑΤ βρίσκονται στις τσέπες των εφοπλιστών. Να σημειώσουμε επίσης ότι έλληνες εφοπλιστές άνοιξαν Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, στις Φιλιππίνες, στην Κίνα και στην Τανζανία, την στιγμή που εκατοντάδες Δόκιμοι Πλοίαρχοι και Μηχανικοί βρίσκουν κλειστές τις πόρτες των εφοπλιστικών εταιρειών.
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Οι εφοπλιστές έχουν επιδοθεί σε όργιο αυθαιρεσιών, κουρελιάζοντας τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας των ναυτεργατών, επιβάλλοντας εργασιακές συνθήκες γαλέρας, φτάνοντας ακόμα και στο σημείο να αμφισβητούν και το αυτονόητο δικαίωμά τους να παίρνουν τους μισθούς τους. Ακινητοποιούν τα πλοία χωρίς να λογοδοτούν, παραβιάζοντας την 10μηνη υποχρεωτική λειτουργία, καταδικάζοντας τους κατοίκους των νησιών στον εφιάλτη της απομόνωσης και οδηγούν στην ανεργία χιλιάδες ναυτεργάτες.
Συνολικά υπολογίζεται ότι μόνο στην ακτοπλοΐα τα τελευταία 5 χρόνια έχουν χαθεί κοντά στις 1.900 θέσεις εργασίας.
Χαρακτηριστικό είναι ότι μόνο από τρεις ναυτιλιακές εταιρείες (Αγούδημου, «ΣΑΟΣ», «Kallisti Ferries») μειώθηκε ο ακτοπλοϊκός στόλος κατά 21 πλοία και χάθηκαν 900 θέσεις εργασίας. Μόνο τον τελευταίο χρόνο από πλοία της ακτοπλοΐας έχουν βρεθεί στην ανεργία πάνω από 500 ναυτεργάτες. Το τελευταίο έτος 6 πλοία έχουν πωληθεί ή έχουν δρομολογηθεί εκτός Ελλάδας. Επίσης 6 πλοία έχουν «δέσει».
Ενώ την θερινή περίοδο το 2008 είχαμε 83 ακτοπλοϊκά πλοία σήμερα είναι 54.
ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΑ
Το 2008 ο όμιλος LOUIS του εφοπλιστή Κωστάκη Λοΐζου, διέθετε 13 κρουαζιερόπλοια, εκ των οποίων τα 5 με ελληνική σημαία και περίπου 1.000 έλληνες ναυτεργάτες.
Όμως, με μυστικές συμφωνίες του ομίλου LOUIS και των εργοδοτικών συνδικαλιστών της πλειοψηφίας της ΠΝΟ, οι έλληνες ναυτεργάτες στα πλοία αυτά δεν υπέρβαιναν τους 400 και οι υπόλοιποι 2.000 περίπου ήταν ναυτεργάτες από διάφορες χώρες ανειδίκευτοι, χαμηλόμισθοι, χωρίς ασφάλιση και Συμβάσεις.
Σήμερα, δύο χρόνια μετά την ψήφιση στις 25/8/2010 στη Βουλή, του νόμου για την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα, κανένα κρουαζιερόπλοιο του ομίλου LOUIS δεν φέρει την ελληνική σημαία και δεν απασχολούν κανέναν έλληνα ναυτεργάτη, δηλαδή ναυτεργάτη με συγκροτημένα δικαιώματα…!

ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΝΕΡΓΩΝ

● Να γίνει πράξη τώρα η απαίτηση της Επιτροπής Ανέργων Ναυτεργατών και των σωματείων ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ, που έγινε δεκτή από το ΔΣ του ΓΕΝΕ, να συγκεντρώνονται τα CREW LIST και να ναυτολογούνται άμεσα ναυτεργάτες, όπου διαπιστώνονται παραβιάσεις οργανικών συνθέσεων. ● Η πλειοψηφία του ΓΕΝΕ να αποτελείται από εκπροσώπους των αντιπροσωπευτικών ναυτεργατικών ενώσεων. ● Αποστρατικοποίηση, απομάκρυνση του ΤΕΝΕΛ από το ΓΕΝΕ. 
● Κατάργηση της αντεργατικής νομοθεσίας, ν. 2687/53 όρος 8 των εγκριτικών πράξεων νηολόγησης και του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 3577/92, που προωθούν την «μαύρη» ανασφάλιστη εργασία. ● Επίδομα ανεργίας 1.120 ευρώ για όλους τους ανέργους για όσο διαρκεί η ανεργία. ● Ο χρόνος ανεργίας να υπολογίζεται ως συντάξιμος χρόνος ασφάλισης.
Την πλήρη απαλλαγή των ανέργων από τη φορολογία για εισόδημα μέχρι  20.000 ευρώ (δηλαδή οικογενειακό εισόδημα 40.000 ευρώ). ● Πλήρη, δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, των ανέργων και των οικογενειών τους, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. ● Να χορηγηθεί δωρεάν κάρτα απεριορίστων διαδρομών των ανέργων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και να ισχύσουν μειωμένα τιμολόγια για τις παροχές των πρώην ΔΕΚΟ και να απαγορευτεί η διακοπή παροχής ηλεκτρικού, νερού και σταθερού τηλεφώνου στους ανέργους. ● Άμεση ναυτολόγηση όλων των Δοκίμων όπως προβλέπεται από το Π.Δ. 251/1999. ● Απαιτούμε οι Δόκιμοι να εγγράφονται στους καταλόγους ανεργίας του ΓΕΝΕ και να έχουν δικαίωμα επιδόματος ανεργίας.
Πειραιάς 16 Ιούλη 2012

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη και τον σχολιασμό σας.

Τα σχόλια απηχούν την προσωπική σας άποψη και όχι την γνώμη του SALAMIS NEWS. Γίνονται δε με δική σας ευθύνη (αστική ή ποινική).

Ανώνυμα σχόλια που θα τύχουν της προσοχής μας και κριθούν υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά, διαγράφονται ΑΜΕΣΑ.

Αν παρόλα αυτά, κάποιος κρίνει ότι θίγεται ή προσβάλλεται από κάποιο σχόλιο να μας ενημερώσει με Ε-Μαιλ ώστε να το διαγράψουμε αμέσως μετά.