Για να ακούσεις, πάτα Play

***** Ακούτε και διαδίδετε τον Salamis News Radio είναι η δικιά σας φωνή*****

6 Μαρ 2013

Επίκαιρες Ερωτήσεις Βουλευτή Β΄ Πειραιά κ. Γ. Κουράκου 06-03-2013

 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΡΑΚΟΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β’ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
28.02.2013
 
ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
 
ΠΡΟΣ: Υπουργό Οικονομικών
            Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου
 
Θέμα: “τέλος πλεύσης και παραμονής για τα σκάφη αναψυχής”
 
Α. Σε δελτίο τύπου του Υπουργείου Οικονομικών της 15ης Ιανουαρίου 2013, αναφέρεται ότι: «Σχετικά με την απόσυρση του ετήσιου φόρου πολυτελούς διαβίωσης των σκαφών αναψυχής, από το Υπουργείο Οικονομικών,
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: κ. Υπουργό Οικονομικών
Θέμα: “Ασφάλιση ακινήτων”
Σύμφωνα με δημοσιεύματα του Τύπου το Υπουργείο Οικονομικών ερευνά το ενδεχόμενο επιβολής
 
 
διευκρινίζεται ότι η φορολόγηση των σκαφών αυτών θα αντιμετωπιστεί με νέα διάταξη που θα φέρουν το αμέσως προσεχές διάστημα στη Βουλή τα Υπουργεία Οικονομικών και Εμπορικής Ναυτιλίας».
Β. Όπως αναφέρεται στο δελτίο τύπου των δύο συναρμόδιων Υπουργείων: «Ειδικότερα, θα θεσπιστεί Τέλος Πλεύσης και Παραμονής το οποίο θα λειτουργήσει συμπληρωματικά με τις διατάξεις του υπό κατάρτιση νομοσχεδίου για το Θαλάσσιο Τουρισμό και θα αφορά μόνο τον πλου και την παραμονή στη χώρα μας όλων των ιδιωτικών πλοίων αναψυχής ανεξαρτήτως σημαίας.
Πρόκειται για ένα τέλος πλεύσης που σήμερα δεν πληρώνει κανείς καθώς δεν προβλέπεται από τη νομοθεσία, το οποίο παράλληλα θα αποτελεί και ένα τίμημα για τη στάθμευση των σκαφών αυτών σε μη ιδιωτικές μαρίνες που σήμερα είναι δωρεάν. 
Το τέλος θεσπίζεται ταυτόχρονα με την κατάργηση του φόρου πολυτελείας και του ειδικού φόρου, οι οποίοι όμως δεν εισπράχθηκαν ποτέ, με σκοπό την ενοποίηση των φορολογικών ρυθμίσεων και την κατάργηση αλυσιτελών διατάξεων, οι οποίες δεν προσέφεραν απολύτως τίποτα αλλά αντιθέτως προκάλεσαν σημαντικές απώλειες στα δημόσια έσοδα. 
Με το Τέλος Πλεύσης και Παραμονής εκτιμάται ότι θα δημιουργηθεί ρεύμα επανόδου των σκαφών στα ελληνικά ύδατα και τις ελληνικές μαρίνες, θα τονωθεί η οικονομία των νησιών και των παράκτιων περιοχών και θα δημιουργηθούν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας καθώς θα παύσει να υφίσταται η αβεβαιότητα ως προς τη φορολογική αντιμετώπιση των σκαφών αναψυχής
Σημειώνεται ότι η εφαρμογή του ισχύοντος φόρου πολυτελείας προκάλεσε την απώλεια θέσεων εργασίας, απώλεια είσπραξης ΦΠΑ και φόρου εισοδήματος σε όλους τους κλάδους επαγγελμάτων και επιτηδευματιών, οι οποίοι ασχολούνται με τον συγκεκριμένο κλάδο (π.χ. parking φύλαξης σκαφών, πληρώματα, μηχανικοί, συντηρητές, επισκευαστές, εταιρίες πώλησης εξοπλισμού και ανταλλακτικών κτλ), ενώ ταμειακά ο φόρος πολυτελείας απέδωσε ελάχιστα σε ετήσια βάση. 
Επιπλέον, ο φόρος αυτός απεδείχθη καταστροφικός και για τις ελληνικές εταιρίες εισαγωγής και εμπορίας μικρών ή μεγάλων σκαφών αναψυχής, με την ταυτόχρονη απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας, καθώς ο κύκλος εργασίας τους κυριολεκτικά εξαϋλώθηκε. 
Ουδείς Έλληνας ή Αλλοδαπός εισάγει πλέον σκάφη στην Ελλάδα αφού το κόστος εισαγωγής κατέστη απαγορευτικό (23% ΦΠΑ + 10% φόρος πολυτελείας επί της αξίας του σκάφους). Το Δημόσιο υπέστη σημαντικότατη απώλεια εσόδων, αφού ούτε φόρος πολυτελείας (10%) εισπράχθηκε ούτε και ΦΠΑ (23%), δεδομένου ότι προγραμματισμένες εισαγωγές ακυρώθηκαν. Στα ανωτέρω προστίθεται και η απώλεια εσόδων από την μη είσπραξη φόρου εισοδήματος, λόγω του μειωμένου κύκλου εργασιών και κέρδους των ελληνικών εταιρειών αντιπροσώπευσης».
Γ. Μέχρι σήμερα, και παρά το γεγονός ότι από το Φεβρουάριο του 2010 και μέχρι σήμερα βρίσκονται σε «επεξεργασία(;)» και «διαβούλευση(;) με τους αρμόδιους φορείς, τόσο ένα δίκαιο φορολογικό καθεστώς από πλευράς Υπουργείου Οικονομικών, όσο και το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου για το νέο πλαίσιο της ναυτιλίας, τίποτα δεν έχει γίνει επί της ουσίας, με αποτέλεσμα τόσο την εκτεταμένη φοροδιαφυγή όσο και την μη είσπραξη φόρων.
Δ. Με δεδομένο ότι το χιλιάδες σκάφη, βρίσκονται κατά την διάρκεια όλου του χρόνου στα λιμάνια και λιμένες της χώρας και με βάση το γεγονός ότι το κράτος καθημερινά αντιμετωπίζει δυσκολία στην είσπραξη φόρων, όπως αναφέρεται και στο δελτίο τύπου το οποίο και επισυνάπτεται, κατόπιν τούτων ερωτούνται οι κύριοι ΣΥΝΑΡΜΟΔΙΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ:
Αφού γνωρίζατε ήδη από το 2010 ότι «το Δημόσιο υπέστη σημαντικότατη απώλεια εσόδων, αφού ούτε φόρος πολυτελείας (10%) εισπράχθηκε ούτε και ΦΠΑ (23%), δεδομένου ότι οι προγραμματισμένες εισαγωγές ακυρώθηκαν» για ποιο λόγο παραπέμψατε εις το μέλλον την σχετική ρύθμιση που προαναγγείλατε μέσω του δελτίου τύπου της 15ης Ιανουαρίου 2013 και μέχρι σήμερα δεν έχει περάσει από την Ολομέλεια Βουλής προς ψήφιση;
Με δεδομένη την παραχώρηση προς ιδιώτες των λιμανιών και λιμένων το προσεχές διάστημα όπως έχετε προαναγγείλει, με ποιο τρόπο θα εισπράττεται το τέλος πλεύσης αφού τα λιμάνια και οι λιμένες θα ανήκουν σε τρίτους;
Βάσει ποιων στοιχείων και ποιας μελέτης κόστους-οφέλους υπολογίσθηκαν τα προβλεπόμενα έσοδα που αναφέρεται στο δελτίο τύπου της 15ης Ιανουαρίου 2013;
Παρακαλώ όπως κατατεθούν εγγράφως όλα τα σχετικά στοιχεία και τα απαραίτητα έγγραφα.
Ο ερωτών βουλευτής,
Γιάννης Θ. Κουράκος
υποχρεωτικής ασφάλισης των ακινήτων για φυσικές καταστροφές. Οι δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρονται σε ένα κόστος που θα κυμαίνεται περίπου στα 150 ευρώ, όσον αφορά στο βασικό επίπεδο κάλυψης για ένα ακίνητο αξίας 100.000 ευρώ.
Έχοντας υπόψη την συνεχόμενη για έκτο χρόνο ύφεση που βιώνει η χώρα, με την ανεργία να υπερβαίνει το 30%, τους άμεσους και άμεσους φόρους να έχουν εκτιναχθεί σε δυσθεώρητα επίπεδα, το ποσοστό των ακινήτων που σήμερα  διαθέτουν ασφαλιστική κάλυψη δεν ξεπερνά το 15% και το σύνολο της κτηματαγοράς να εμφανίζει πτώση σε ποσοστό άνω του 40%, είναι τουλάχιστον παράλογη μια τέτοια ρύθμιση.
Κατόπιν των παραπάνω, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός :
Προβλέπεται η υποχρεωτική ασφαλιστική κάλυψη των ακινήτων;
Για ποιές κατηγορίες ακινήτων θα ισχύσει η ρύθμιση και για τι είδους καλύψεις;
Ποιο θα είναι το μέτρο υποχρεωτικής ασφάλισης, ποιος ο τρόπος ελέγχου από τις αρμόδιες υπηρεσίες και ποια ποινή θα προβλέπεται για όσους δε συμμορφωθούν είτε λόγω αμέλειας είτε λόγω αποδεδειγμένης αδυναμίας;
Σε τι ποσό προβλέπεται το κόστος της επιβάρυνσης από τη ρύθμιση και ποιο είναι το προσδοκόμενο όφελος για το ελληνικό δημόσιο;
Αθήνα, 4 Μαρτίου 2013
Ο ερωτών Βουλευτής
Γιάννης Κουράκος
 

2 σχόλια:

  1. Ανώνυμος8/3/13 08:27

    ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ ΓΙΑΤΙ ΤΟΝ ΒΑΖΕΤΕ .ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΞΕΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΛΑΖΕΙ ΚΟΜΜΑ ΚΑΘΕ 10 ΛΕΠΤΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος8/3/13 10:28

    Ο ηλεκτρολόγος της βουλής.
    Πες μας πόσους μισθούς παίρνεις;


    Α

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη και τον σχολιασμό σας.

Τα σχόλια απηχούν την προσωπική σας άποψη και όχι την γνώμη του SALAMIS NEWS. Γίνονται δε με δική σας ευθύνη (αστική ή ποινική).

Ανώνυμα σχόλια που θα τύχουν της προσοχής μας και κριθούν υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά, διαγράφονται ΑΜΕΣΑ.

Αν παρόλα αυτά, κάποιος κρίνει ότι θίγεται ή προσβάλλεται από κάποιο σχόλιο να μας ενημερώσει με Ε-Μαιλ ώστε να το διαγράψουμε αμέσως μετά.