Για να ακούσεις, πάτα Play

***** Ακούτε και διαδίδετε τον Salamis News Radio είναι η δικιά σας φωνή*****

21 Ιαν 2016

Ο ΠΕΡΙΒΟΣ τοποθετείται ξεκάθαρα για την ζεύξη. Αμφισβητούμε αρχικά την σκοπιμότητα μιας τέτοιας κατασκευής.

Ο Περιβαλλοντικός Όμιλος Σαλαμίνας ΠΕΡΙΒΟΣ με αυτόν τον τρόπο θέλει να εκθέσει τις θέσεις του για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας Περάματος.
Για την διαμόρφωση της άποψής του έχει έρθει ως τώρα σε επαφή με φορείς όπως ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδιασμού Αθήνας, το Πολυτεχνείο, κ.α Επίσης έχει αξιολογήσει στοιχεία από ανάλογες περιπτώσεις όπως για παράδειγμα η κατασκευή της Αττικής οδού καθώς και τις επιπτώσεις που προκάλεσε στην περιοχή των Μεσογείων.
Η συνισταμένη όλων αυτών των στοιχείων μας οδηγεί στη διαμόρφωση μιας αρνητικής θέσης για το έργο.
Πιο συγκεκριμένα: Αμφισβητούμε αρχικά την σκοπιμότητα μιας τέτοιας κατασκευής.
Η ενίσχυση της χρήσης αυτοκινήτων που νομοτελειακά θα επιφέρει η ζεύξη, προφανώς θα προκαλέσει περισσότερα προβλήματα από όσα υπόσχεται να λύσει. Σαφώς καλύτερη λύση στην επικοινωνία με τον Πειραιά και την Αθήνα μπορεί να προσφέρει η βελτίωση της θαλάσσιας συγκοινωνίας ή/και η επιλογή της λύση του «ελαφρού μετρό» σε σύνδεση με τη γραμμή τραμ γεγονός το οποίο εξάλλου προβλέπεται και από το Ρυθμιστικό της Αθήνας.
Η γενική λογική της συνεχούς και καρκινικής επέκτασης της πόλης θεωρούμε αποτελεί ένα παρωχημένο και αναποτελεσματικό μοντέλο, το οποίο και έχει εγκαταλειφθεί ήδη, από τις περισσότερες ευρωπαϊκές και όχι μόνο, χώρες. Αντίθετα δίνεται έμφαση στην ανάπτυξη των μέσων μαζικής μεταφοράς στοιχείο το οποίοι και επικροτούμε.
Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις που μπορούν να προκύψουν από ένα τέτοιο έργο σίγουρα θα προκαλέσουν ριζικές αλλαγές στο νησί. Οι προβλέψεις που μπορούν να γίνουν λαμβάνοντας επιχειρήματα τόσο από τον επιστημονικό χώρο όσο και από την εμπειρία ανάλογων περιοχών είναι δυσοίωνες.
Έντονη αστικοποίηση. Είναι αυτονόητο ότι θα αυξηθεί γεωμετρικά η αστικοποίηση του νησιού.
Η κυκλοφοριακή επιβάρυνση ειδικά με την απουσία υποδομών είναι αναμενόμενο να υποβαθμίσει την ποιότητα ζωής, εκμηδενίζοντας και το όποιο πλεονέκτημα εξοικονόμησης χρόνου μετακίνησης, υπόσχεται η ζεύξη.
Η πιθανότητα διπλής ζεύξης δημιουργεί ακόμα πιο επιβαρυντικό κλίμα. Σήμερα στο Ρυθμιστικό της Αθήνας μπορεί να αποκλείεται κατηγορηματικά κάτι τέτοιο, όμως θυμίζουμε ότι η ισχύς του είναι για μια δεκαετία. Μετά τη λήξη του κανείς δε δεσμεύεται. Είναι πολύ πιθανόν λοιπόν εν όψιν της προσέλκυσης επενδύσεων (γιατί αυτός είναι ο σκοπός και της τωρινής ζεύξης) να δοθεί το πράσινο φως και για τη ζεύξη της Φανερωμένης, ολοκληρώνοντας το σχεδιασμό της μετατροπής της Σαλαμίνας σε βατήρα για τον αυτοκινητόδρομο Αθήνας Μεγάρων, όπως εξάλλου αναφέρεται και στο «Διαγωνισμό ιδεών » σύμφωνα με τον οποίο το εν λόγω έργο αποτελεί τμήμα ενός ευρύτερου έργου σύνδεσης της Σαλαμίνας με την Μεγαρίδα.
Οι διαθέσιμοι ελεύθεροι χώροι του νησιού θα ακολουθήσουν την πορεία των αντίστοιχων σε ανάλογες περιπτώσεις. Θα αποτελέσουν τη λύση για εύρεση γης (για αστική βιομηχανική, χρήση) στην πυκνοδομημένη και υποβαθμισμένη Δυτική Αττική με παράλληλη εξέλιξη.
Οι πιέσεις στο φυσικό περιβάλλον θα είναι πλέον πέρα από τα όρια του. Ενδεικτικά αναφερόμαστε στο δασικό πλούτο για ένα νησί με 60% δασοκάλυψη. Όταν δασολόγιο δεν υπάρχει, η πρόληψη και φύλαξη από δασικές πυρκαγιές είναι ανεπαρκής και όταν οικισμοί, δρόμοι και άλλες δραστηριότητες διέρχονται από δάση είναι απλή μαθηματική λογική ότι η πιθανότητα δασικών πυρκαγιών θα αυξηθεί ανάλογα. Εξ άλλου περιαστικά δάση σε αντίστοιχες περιοχές στην Αττική για τους ίδιους λόγους έχουν σχεδόν εξαφανιστεί.
Στη Σαλαμίνα πολλές αλλοιώσεις και πλήγματα στο φυσικό περιβάλλον έχουν επέλθει λόγω της γειτνίασης με την πρωτεύουσα. Φανταστείτε λοιπόν το μέλλον μετά τη ζεύξη όπου υδατοκαλλιέργειες, λατομεία, ναυπηγεία και άλλες οχλούσες δραστηριότητες θα είναι πολύ πιο εύκολο να υλοποιηθούν.
Καταλήγοντας επισημαίνουμε ότι το νησί της Σαλαμίνας δέχτηκε στη δεκαετία του 60 και 70 μια έντονη περιβαλλοντική και όχι μόνο, υποβάθμιση κυρίως λόγω της ανεξέλεγκτης και παράνομης δόμησης και των ανάλογων δραστηριοτήτων που αυτή συνόδευε. Όμως ακόμα διατηρεί στοιχεία που της δίνουν συγκριτικό περιβαλλοντικό πλεονέκτημα σε σχέση με την κορεσμένη πρωτεύουσα. Και αυτό το πλεονέκτημα πρέπει να διαφυλαχτεί και να αποτελέσει κεφάλαιο το οποίο να συμβάλει σε μια βιώσιμη αειφόρο ανάπτυξη που θα συνάδει με την ποιότητα ζωής χωρίς να θυσιάζει στο βωμό του κέρδους το φυσικό περιβάλλον.
Αν τις δεκαετίες 60 και 70 κάποιοι με την εγκληματική τους συμπεριφορά, την ανοχή ή τα πολιτικά και οικονομικά τους συμφέροντα ταυτιστήκαν με την υποβάθμιση του νησιού, ας μην είναι σήμερα κάποιοι που με ανάλογες κινήσεις θα επαναλάβουν τα λάθη του παρελθόντος. Τουλάχιστον δε θα μπορούν να ισχυριστούν ότι δεν γνώριζαν

Για όλους αυτούς τους λόγους ο ΠΕΡΙΒΟΣ έχει προσφύγει από το 2012 στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της Προκήρυξης του έργου.  

26 σχόλια:

  1. Ανώνυμος21/1/16 10:22

    ρε αντε μαζεψτε τον σπυρακομε την ΚΟΙΝΣΕΠ που σας εκανε ρομπα στο Δημοτικο συμβουλιο και σας εκθεσε και μετα μιλατε γιαλλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος21/1/16 16:28

      Και γιατί θα έπρεπε οι πράξεις του σπυράκου (όπως λες) να κάνουν ρεζίλι τον Perivos; Πράξεις του Perivos είναι;

      Διαγραφή
  2. Ανώνυμος21/1/16 10:24

    Άλλη μια σφαλιάρα για όλη την αντιπολίτευση και τα εξαπτέρυγα της Λεμονιά Καπετάνιου, Τασούλα Μακρή-Τοπούζογλου και Περικλή Βασιλική.
    Η απόφαση που πήρανε ερήμην της υγιούς πλειοψηφίας για καθορισμό δημοτικών τελών ακυρώθηκε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση ως παρανόμως ληφθείσα. Α, ρε Λεμονίτσα είσαι και δικηγόρος παναθεμά σε και παρασύρεσαι από τις αρλούμπες που λέει ο κουμπάρος σου ο τσαβαρής, κρίμα !!! Και καλά ας πούμε ότι παρασύρεσαι γιατί δεν ξέρεις πού σου παν΄τα τέσσερα, να ψηφίζεις όμως κι εσύ κόντρα σε όλη τη δημοτική παράταξη που ανήκεις και που σε έκανε δημοτική σύμβουλο και Πρόεδρο του ΔΣ, ε πάει πολύ, δεν νομίζεις; Καλά σου είπε η Δήμαρχος στο δημοτικό συμβούλιο ότι έχεις μεσάνυκτα κι εσύ και ο τσαβαρής από νόμους.
    Διάβασε Λεμονίτσα την Απόφαση της Αποκεντρωμένης (ΑΔΑ: ΩΗΡΙΟΡ1Κ-4ΒΒ)για να δεις ότι όχι μία αλλά επτά (7) παρανομίες διέπραξες και για 7 λόγους στην ακυρώσανε την απόφαση που πήρατε, ηλίθιοι και πουλημένοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος21/1/16 15:25

      Πόσο μαλάκας μπορεί να είσαι ρε Μιχαλομηνακο;

      Διαγραφή
  3. Ανώνυμος21/1/16 15:25

    ΠΕΡΙΒΟΣ η θέση του για την ζεύξη είναι ο ορισμός της οπισθοδρόμισης και του ακραίου συντηρητισμού

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος21/1/16 16:26

      Δηλαδή προοδευτικό είναι η κατασκευή αυτοκινητοδρόμων; Κάποτε ήταν όχι πια. Για ψάξε να δεις ποια είναι η διεθνής τάση.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος21/1/16 17:22

      Τέρμα οι μάσες φεριμποτάδες, τέρμα τα μονοπώλια, τέρμα οι αρπαχτές, τέρμα τα μαϊμού εισιτήρια.

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος21/1/16 17:43

      οταν το μενος σου για τους δεν αφηνει το μυαλο σου να καταλαβει τι σημαινει ζευξη και για ποιον γινεται τοτε δεν εχουμε καμια τυχη.
      στην ζευξη δεν υπαρχει καμια προβλεψη για μεσο μαζικης μεταφορας η σταθερης τροχιας.δεν γινεται για την εξυπηρετηση των εργαζομενων.

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος21/1/16 17:52

      Αν τους ενδιέφεραν οι εργαζόμενοι θα έκαναν μόνο ζεύξη για να περάσει το τραμ. Εθνική οδό θέλουν, είναι απλό.

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμος21/1/16 18:31

      Ζεύξη σημαίνει σπάσιμο του μονοπώλιου, φθηνότερο εισιτήριο, γρηγορότερη μεταφορά, μικρότερη ταλαιπωρία. Όπως έγινε και στο Ρίο. Και εκεί σκούζανε αλλά μόλις έγινε η γέφυρα ρίξανε το εισιτήριο στο μισό. Μετά πώς βγαίνανε; Αρκετά φάγατε μαουνιέρηδες.

      Διαγραφή
    6. Ανώνυμος21/1/16 18:40

      Τι σχέσει έχει το Ρίο-Αντίρριο (το Ρίο ή το Αντίρριο είναι νησί); Να σπάσει το μονοπώλιο μαζί σου. Εθνική οδό στη Σαλαμίνα θέλεις; Γιατί αυτό είναι το σχέδιο. Με άλλους τρόπους σπάει το μονοπωλιο και όχι με το να κάνεις κάτι χωρίς να ξέρεις τις συνέπειες του - γέρυρα(ες).

      Διαγραφή
    7. Ανώνυμος21/1/16 19:04

      Το Ρίο δείχνει πόσο θα μειωθεί το εισιτήριο και η ταλαιπωρία όταν σπάσει το μονοπώλιο των μαουνιέρηδων.
      Μόνο με τη γέφυρα θα γίνεται άνθρωποι, μέχρι τώρα είσαστε βαμπίρ που πίνετε αίμα.
      Αρκετά ως εδώ, τις μαούνες σας, τις κομπίνες σας και δρόμο.

      Διαγραφή
    8. Ανώνυμος21/1/16 19:07

      Αφού είμαστε λοιπόν ότι είμαστε άσε εμάς να αποφασίσουμε και εσύ που δεν είσαι - άρα και δε σε αφορά- κάτσε στο σπιτάκι σου. Το διόδιο της γέφυρας το γνωρίζεις - 12 ευρώ.

      Διαγραφή
    9. Ανώνυμος21/1/16 19:24

      Τόσα χρόνια αποφασίζατε μόνοι σας, λαδώνατε και κάνατε πάρτι τώρα αποφασίζουμε εμείς, ή μάλλον έχουν αποφασίσει άλλοι να γίνει η γέφυρα και θα πάρετε δρόμο.
      Το εισιτήριο ΙΧ στο Ρίο έχει 12 ευρώ όσο είχε το φέρι πριν γίνει γέφυρα. Για βάλε ένα τιμοκατάλογο εισιτηρίων στις μαούνες σας να σου βάλω τις τιμές στο Ρίο να πέσεις ξερός.
      Δε σε συμφέρει αιματορουφήχτρα γιαυτό θα την κάνεις γαργάρα.
      Αρκετά φάγατε.

      Διαγραφή
    10. Ανώνυμος21/1/16 19:29

      Μάλλον δεν είχες περάσει ποτέ από το Ρίο με φέρρυ για να ξέρεις την τιμή. Όπως και να έχει το μόνο που σε ενδιαφέρει είναι το οικονομικό. Μαούνα δεν έχω ούτε φέρρυ ούτε με ενδιαφέρει να αποκτήσω και για το αν θα έχουν κέρδη ή όχι τα φέρρυ αδιαφορώ. Εκτός από τα λεφτά υπάρχουν και άλλα πολύ σημαντικότερα πράγματα που εσύ απ'ότι φαίνεται αδυνατείς να αντιληφθείς.

      Διαγραφή
    11. Ανώνυμος21/1/16 20:53

      Βάλε ντε ηλίθιε μαουνιέρη τις τιμές που μας γδέρνετε και μας πίνετε το αίμα, που μετράτε τα αμάξια με τον πόντο, που δεν κάνετε καμία έκπτωση στους επαγγελματίες, που κοιτάτε να βγάλετε από τη μύγα ξύγκι.
      Αρκετά φάγατε, αρκετά κλέψατε, δρόμο.

      Διαγραφή
  4. Ανώνυμος21/1/16 15:57

    ΛΕΚΚΑ ΜΗΝ ΜΠΛΕΚΕΙΣ ΣΕ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΑΙΡΕΤΩΝ ΓΙΑΤΙ ΣΕ ΒΛΕΠΩ ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΑ .
    Η ΜΗΠΩΣ ΠΑΙΡΝΕΙΣ ΧΑΡΤΖΙΛΙΚΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΣΑΒΑΡΗ ΝΑ ΕΚΘΕΤΕΙΣ ΤΗ ΔΗΜΑΡΧΟ .
    ΠΑΝΤΩΣ ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΠΡΟΣΕΧΕ ΚΑΛΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος21/1/16 18:12

      Δεν ξέρω ακόμα αλλά ακούστηκε ότι η συγκεκριμένη έχασε κάτι που αφορά την ενισχυτική διδασκαλία θα μάθω και θα επανέλθω

      Διαγραφή
  5. Ανώνυμος21/1/16 17:33

    Η διεθνής τάση είναι να σπάνε τα μονοπώλια, να μειώνεται το κόστος και ο χρόνος μεταφοράς και να μειώνεται η ταλαιπωρία των επιβατών.
    Εσείς αγιογδύτες μας πίνετε το αίμα και δε δίνετε δεκάρα για την ταλαιπωρία μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος21/1/16 17:42

    κυρια ΔΗΜΑΡΧΕ οταν μασ συναντατε μην μασ λετε ΜΑΝΑΡΙΑ ΜΟΥ ΕΙΣΤΕ ΑΞΙΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ να λετε αυτα που λετε και ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ που μασ ΑΠΟΚΑΛΕΙΤΕ ΤΕΜΠΕΛΗΔΕΣ

    ΕΧΕΤΕ ΤΑ ΚΟΤΣΙΑ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΤΕ ΦΥΣΙΚΑ ΟΧΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος21/1/16 17:48

    κυρια ΔΗΜΑΡΧΕ τι εχετε να μασ πειτε για την κυρια ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΤΗ που την θεωρειτε αξια ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ σασ και εμασ τουσ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ μασ αποκαλυτε δημοσια τεμπεληδεσ στα συμβουλια οταν εμφανιστει Η ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΝΑ ΔΟΥΜΕ αν θα λετε και θα εχετε την ιδια ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος21/1/16 20:02

      Σας πήραν είδηση..

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος21/1/16 20:20

      Ιδιαιτέρα δεν είναι και τι ξέρετε.ξέρεις τι είναι την σημερινή ημέρα να σου δίνουν τίτλους ; Και δωρεάν ; Καλώς το ζεύγος .σας είπα πως σας πήραν είδηση.

      Διαγραφή
  8. Ανώνυμος21/1/16 19:41

    Τι δουλειά έχει ;/ πάλι τα ίδια ;
    Αφήστε την ήσυχη .κοιτάξτε την δουλειά σας . οι υπάλληλοι να κοιτούν την δουλειά τους.που δεν είσαι υπάλληλος
    Καμμία σχέση .ιδιαιτέρα είναι ή Αφροδίτη Ανουστη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος21/1/16 20:23

    ΕΔΩ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΟΣ ;
    ΠΑΝΤΟΎ ΓΡΑΦΟΥΝ ΑΣΧΕΤΑ ΠΡΑΜΑΤΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος22/1/16 01:53

      ΣΩΣΤΑ ΓΡΑΦΤΕ ΚΑΤΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΛΕΦΤΕΣ ΤΟΥ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟΥ !

      Διαγραφή

Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη και τον σχολιασμό σας.

Τα σχόλια απηχούν την προσωπική σας άποψη και όχι την γνώμη του SALAMIS NEWS. Γίνονται δε με δική σας ευθύνη (αστική ή ποινική).

Ανώνυμα σχόλια που θα τύχουν της προσοχής μας και κριθούν υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά, διαγράφονται ΑΜΕΣΑ.

Αν παρόλα αυτά, κάποιος κρίνει ότι θίγεται ή προσβάλλεται από κάποιο σχόλιο να μας ενημερώσει με Ε-Μαιλ ώστε να το διαγράψουμε αμέσως μετά.